Články
Vettel kritizuje taktiku Ferrari. Roztočenie ho poškodilo viac, kontruje jeho šéf
F1.mne.sk · 10.08.2020
Kým Charles Leclerc sa mohol na nedeľnej veľkej cene 70. výročia F1 mohol radovať zo štvrtého miesta, jeho tímový kolega Sebastian Vettel prišiel do cieľa až na 12. mieste. Po preteku bol frustrovaný aj zo stratégie, ktorú pre neho vybral tím Ferrari.
Vettel štartoval z 11. pozície na najtvrdších pneumatikách. Absolvoval na nich 22 kôl, následne 11 kôl odjazdil na ďalšej bielej sade a zvyšných 19 kôl absolvoval na stredne tvrdých, žltých pneumatikách. Stratégiu prvýkrát skritizoval už po druhej zastávke v boxoch. Pokračoval v tom aj pred novinármi.
„Dnes ráno sme sa rozprávali a povedali, že nie je dôvod zájsť do boxov, pretože sme vedeli, že sa vrátime na trati do premávky. A presne to sa aj stalo,“ povedal Nemec.
„Išli sme znovu na tvrdú sadu, s ktorou sme potom urobili len 10 kôl, možno ani to nie. Nedávalo to žiaden zmysel. Prečo by ste nasadzovali tvrdú sadu len na 10 kôl a potom strednú na 20? Na konci mi odchádzali gumy a presne o tom sme hovorili. Nie, myslím, že to nebola najlepšia práca, ktorú sme dnes mohli odviesť.“
Šéf tímu Mattia Binotto odvetil na kritiku slovami, že viac ako stratégia poškodili Vettelovi pretek hodiny, do ktorých sa dostal krátko po štarte. Po nich sa prepadol na posledné miesto.
„Nemyslím si, že stratil vieru. Prechádza si náročnými časmi v kvalifikáciách a v posledných dvoch pretekoch nemohol nájsť dôveru v auto. Dnes sa roztočil na obrubníku a zrazu stále pred kopcom. Myslím si, že o stratégii toho veľa hovoriť netreba. Prišli sme do boxov možno o pár kôl priskoro, vďaka čomu sa zaradili za Raikkonena. Vedeli sme však, že to dobehne bez straty času,“ poznamenal Binotto pre Sky Sport Italia.
„Charlesovi to umožnilo pokračovať v jeho comebacku. Celkovo to bola správna voľba pre tím a nemyslíme si, že sme tým nejako trestali Sebastiana. Hneď si pozíciu pred Kimim vzal späť. Nebol by schopný urobiť undercut na Kvyata, pretože jazdil v tom čase rýchlo a potom urobil undercut na Sainza. Sebastianov pretek bol kompromitovaný na začiatku a myslím si, že to bolo kľúčové, nie vybraná stratégia.“
Najnovšie články
Racing Point: Perez sa na 99 % vráti už v ŠpanielskuZastaví sa absencia Mexičana na dvoch pretekoch?
Pokračovať v čítaní »
Mercedes odoláva: Concordsku dohodu nateraz podpísať nechce Mercedes sa cíti byť najväčšou obeťou dohody.
Pokračovať v čítaní »
Verstappenovi stratégia vyšla: Vyhral Veľkú cenu 70. výročiaMercedesy skončili až za Holanďanom z Red Bullu.
Pokračovať v čítaní »
Pomôže Verstappenovi v preteku alternatívna stratégia? Ako jediný z Top 10 vyštartuje na bielej sade pneumatík.
Pokračovať v čítaní »
Leclerc: Ferrari sa trápi viac, ako pred týždňomObhájenie stupňov víťazov neočakáva.
Pokračovať v čítaní »
Ocon dostal trest, poradie na štarte bude iné + videoOcon odštartuje z nižšej pozície, potešia sa traja pretekári.
Pokračovať v čítaní »
Bottas vyhral kvalifikáciu v Silverstone, Hülkenberg tretí Merdecesy na čele doplní „ružový Mercedes“.
Pokračovať v čítaní »
Viac článkov
Aktuálni lídri
Jazdci |
Konštruktéri |
HAMILTON 107 bodov |
MERCEDES 180 bodov |
Posledná veľká cena
09. 08. 2020 VC 70. výročia |
|
Víťaz: 2. miesto: 3. miesto: Najrýchlejšie kolo: |
Max Verstappen Lewis Hamilton Valtteri Bottas Lewis Hamilton |
Najbližšia veľká cena
16. 08. 2020 VC Španielska |
|
Okruh: Debut: Dĺžka kola: Počet kôl: |
Circuit de Catalunya 1991 4,655 km 66 (307,10 km) |
1. tréning: 2. tréning: 3. tréning: Kvalifikácia: Preteky: |
14.08. 11:00 14.08. 15:00 15.08. 12:00 15.08. 15:00 16.08. 15:10 |